måndag 29 oktober 2012

Kaninernas vatten på vintern!

Hu! Nu börjar vintern komma och det märks inte minst på att vattnet fryser i flaskorna ute hos kaninerna.
Jag sitter och tänker på olika lösningar. Undrar om det skulle fungera om man byggde en "Vatten låda" som man kunde sätta flaskan i. Om man hade en isolerad frigolitlåda av något slag kanske det skulle hålla för några minus grader i alla fall. Då slipper man springa ut hela tiden och inte oroa sig för att "Ninerna" inte får vatten.

Jag såg någon som hade värme i kanin huset, men för oss löser det inga problem för våra kaniner springer ju ut och in så då läcker det ut värme i onödan. Någon lösning måste det finnas,vi får se om det dyker upp något förträffligt smart i skallen....man kan ju önska sig det i alla fall! Nä,nu börjar det kännas kyligt,dags att elda lite mer i vedspisen!


6 kommentarer:

  1. Ja du det är ett problem som många har varje vinter. Men din lösning verkar ju vettig och smart så jag tycker att du skall försöka att fixa det. :-)

    SvaraRadera
  2. Ha skål!
    Flaska är värdelöst på vintern.Finns ingen bra vettig lösning

    SvaraRadera
  3. Ja, låter ju vettigt som du säger, eller ha en vattenskål som Frida föreslog... Kanske båda? Så är du mer säker på att det inte hinner frysa, i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. Hos mina katter jag hade förut var ju ute i ved huset. Hos dom använde jag en värmelampa, sånna här man har åvanför maten på vissa skolar ;) Eller så använde jag en värmelappa som är gord för ödlor....Om du har ett hus kaninerna är i så kanse du kan få till med lite el och stoppa upp en sån?
    Hoppas det här hjälper dig :)

    SvaraRadera
  5. Det finns flaskskydd att köpa i fissa djuraffärer. Dem är ganska

    SvaraRadera
  6. Det finns flaskskydd att köpa i vissa djuraffärer. Dem är ganska dyra men helt klart värda priset, då det är så himla skönt att slippa byta vatten 3-4 ggn om dagen :)
    Dem håller både kylan borta på vintern och värmen på sommaren.

    SvaraRadera